خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین؛  

افزایش ۳۲ درصدی جمع آوری زکات در استان نسبت به سال گذشته 

ظاهری عنوان کرد: پیش بینی امسال ما در بحث جمع آوری زکات، حدود ۳۵ میلیارد تومان است که در ۶ ماهه نخست سال‌جاری حدود ۲۴ میلیارد تومان جمع آوری شده است و ۶۸ درصد از این تعهد محقق شده است که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته ایم.
کد خبر: ۹۴۶۲۸۴۵
|
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، صبح امروز با حضور معاون قائم مقام کمیته امداد، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد و مسوولان استانی، شورای زکات استان در مسجد روستای شیداصفهان از توابع شهرستان تاکستان برگزار شد.

ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در این مراسم بیان کرد: اشتراکات زیادی بین اقامه نماز و پرداخت زکات وجود دارد که خداوند متعال بارها در قرآن به آن اشاره فرموده است.

وی گفت: همانگونه که نماز یک فریضه واجب است، زکات نیز یک فریضه الهی است. در خصوص پرداخت زکات خداوند متعال می فرماید؛ وقتی برای نماز می ایستید بی واسطه با خدا در گفتگو هستید. در بحث زکات نیز خداوند بی واسطه با بنده خود در ارتباط است. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین اظهار کرد: روستای شیداصفهان از سال ۸۵ فعالیت عمده ای در بحث زکات با کمیته امداد استان قزوین داشته و می توان گفت این روستا، روستای شاخص در این حوزه در استان قزوین است. حسینیه، خانه بهداشت، مدرسه، راه روستایی این روستا از محل درآمد زکات است. 

ظاهری عنوان کرد: این روستا دارای چهار هزار نفر جمعیت و ۲۳۰۰ هکتار زمین زراعی است که پرداخت زکات آن در ۶ ماهه سال‌جاری ۶۲۰ میلیون تومان است. همچنین مردم ولایی این روستا ۱۹ شهید دفاع مقدس و یک شهید مدافع وطن تقدیم انقلاب نموده اند. 

وی افزود: استان قزوین دارای ۸۲۰ روستا و ۲۱ شهر است که ۷۴۹ روستا و شهر مشمول پرداخت فطریه بودند که از این تعداد ۶۳۷ روستا فطریه خود را پرداخت کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین تصریح کرد: همچنین تعداد روستاهایی که زمان واجب و مستحب خود را پرداخت کردند شامل ۳۱۰ روستا در ۶ ماهه نخست سال‌جاری است. تعداد مبلغین زکات در استان، ۲۰۰ نفر است.

ظاهری اضافه کرد: پیش بینی امسال ما در بحث جمع آوری زکات، حدود ۳۵ میلیارد تومان است که در ۶ ماهه نخست سال‌جاری حدود ۲۴ میلیارد تومان جمع آوری شده است که ۶۸ درصد از این تعهد محقق شده است و نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته ایم.

وی در پایان عنوان کرد: ۹۲ درصد از این میزان زکات جمع آوری شده صرف رفع نیاز محرومین، تحصیل، درمان، احداث مسکن و اطعام و معیشت جامعه تحت پوشش کمیته امداد استان شده است که ۵۸ درصد این میزان صرف امور عمرانی در روستاها شده است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار